Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 43

Thread: Bioshock?

  1. #1
    IROC-Z Man CoolJ's Avatar
    Join Date
    Jul 2000
    Location
    Buffalo,NY
    Posts
    6,827

    Bioshock?

    Hearing a lot of good things about this. Downloaded the demo, great graphics and a decent story line.

    Anyone play it? I had a fast link for you guys and it died already.
    ** Speed 3370(down)/425(up) kbps **
    My IROC-Z28

  2. #2
    resident plumber Mark's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    .
    Posts
    13,001
    i have been trying to get it to run right for 2 days, ran multiple nvidia drivers, tried 2 different demo downloads, just ain't working here.

    i did have it sorta working yesterday, but my FPS were really bad.

    from what i saw it looks really good, maybe i will just wait until i upgrade my system to play the full game

    what are your system specs and resolution ya running in game ?
    4930K@4.3~32GBGskill~asusX79deluxe~r9-280x~240GB-SSD-OS drive~240GB-SSD-scratch~120GB-SSD-thrash~2TB storage~Windows 7 pro
    *~ SG stats ~my stats

  3. #3
    Ohh Hell yeah.. Sava700's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Somewhere
    Posts
    24,148
    Quote Originally Posted by Mark View Post
    i have been trying to get it to run right for 2 days, ran multiple nvidia drivers, tried 2 different demo downloads, just ain't working here.

    i did have it sorta working yesterday, but my FPS were really bad.

    from what i saw it looks really good, maybe i will just wait until i upgrade my system to play the full game

    what are your system specs and resolution ya running in game ?
    did you get the beta drivers that came out yesterday too? They are released just mostly for this.

    http://www.nzone.com/object/nzone_do...etadriver.html

  4. #4
    Ohh Hell yeah.. Sava700's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Somewhere
    Posts
    24,148
    but I'll pass on this as it just doesn't look as sweet as Crysis does

  5. #5
    IROC-Z Man CoolJ's Avatar
    Join Date
    Jul 2000
    Location
    Buffalo,NY
    Posts
    6,827
    P4 3.2Ghz
    1GB ram
    Nvidia 7800 GS (not overclocked yet) Driver version: 6.14.11.6218
    Resolution: 1024 x 768
    Every setting as high as it can go, and it runs smooth.
    ** Speed 3370(down)/425(up) kbps **
    My IROC-Z28

  6. #6
    resident plumber Mark's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    .
    Posts
    13,001
    Quote Originally Posted by Sava700 View Post
    did you get the beta drivers that came out yesterday too? They are released just mostly for this.

    http://www.nzone.com/object/nzone_do...etadriver.html
    yes i tried them today

  7. #7
    resident plumber Mark's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    .
    Posts
    13,001
    Quote Originally Posted by CoolJ View Post
    P4 3.2Ghz
    1GB ram
    Nvidia 7800 GS (not overclocked yet) Driver version: 6.14.11.6218
    Resolution: 1024 x 768
    Every setting as high as it can go, and it runs smooth.
    interesting, what is your sound card ?

  8. #8
    IROC-Z Man CoolJ's Avatar
    Join Date
    Jul 2000
    Location
    Buffalo,NY
    Posts
    6,827
    Quote Originally Posted by Mark View Post
    interesting, what is your sound card ?

    SB live with 5.1 surround speakers.
    ** Speed 3370(down)/425(up) kbps **
    My IROC-Z28

  9. #9
    resident plumber Mark's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    .
    Posts
    13,001
    seems a lot of peeps are having issues with this, guess i will just wait and see what fixes come about.

  10. #10
    Ohh Hell yeah.. Sava700's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Somewhere
    Posts
    24,148
    Quote Originally Posted by Mark View Post
    yes i tried them today
    odd..

    http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1716

    even here they recommend them vs the others cause no other driver supports this game just yet.

  11. #11
    Elite Member Jim's Avatar
    Join Date
    Oct 2000
    Posts
    13,262
    One of the best shooters I have played in quite some time.

    I'm also thrilled that this seems to have escaped the curse that plagued System Shock 1 and 2, and is actually selling, based on people's reports.

  12. #12
    Ohh Hell yeah.. Sava700's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Somewhere
    Posts
    24,148
    Quote Originally Posted by Jim View Post
    One of the best shooters I have played in quite some time.

    I'm also thrilled that this seems to have escaped the curse that plagued System Shock 1 and 2, and is actually selling, based on people's reports.
    yeah I've heard its pretty decent... but I think Crysis will whip the floor with it!

  13. #13
    SG Enthusiast
    Join Date
    Jan 2000
    Location
    Auburn, AL
    Posts
    1,596
    Is there a faster place to download from. It may just be the time of day that I'm trying, but really slow. I did rent it for XBox 360 last night and it looks great on there.
    Looking for work............

  14. #14
    Ohh Hell yeah.. Sava700's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Somewhere
    Posts
    24,148
    Quote Originally Posted by Russell View Post
    Is there a faster place to download from. It may just be the time of day that I'm trying, but really slow. I did rent it for XBox 360 last night and it looks great on there.
    http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1716

  15. #15
    Second Most EVIL YARDofSTUF's Avatar
    Join Date
    Nov 2000
    Location
    USA
    Posts
    69,909
    Seems like a good game. I remember seeing a trailer a while back and liked it.

  16. #16
    IROC-Z Man CoolJ's Avatar
    Join Date
    Jul 2000
    Location
    Buffalo,NY
    Posts
    6,827
    Hmm, a lot of people are complaining because it requires online activation for a single player game. What if someone doesn't have Internet access? Oh well, 95% of the people are probably mad because it's going to be harder to crack.
    ** Speed 3370(down)/425(up) kbps **
    My IROC-Z28

  17. #17
    resident plumber Mark's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    .
    Posts
    13,001
    updated direct X and still crashes, went to reinstall the demo 1 more time, and AVG found a trojan, fixed it but i said the hell with it, i am done trying to play this crap.

    i have read about false positives with AVG, but i ain't taking any chances.

    plus i have read that you can only install the retail game twice before it is locked or some crap, the hell with that ********.

  18. #18
    Ohh Hell yeah.. Sava700's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Somewhere
    Posts
    24,148
    Quote Originally Posted by CoolJ View Post
    Hmm, a lot of people are complaining because it requires online activation for a single player game. What if someone doesn't have Internet access? Oh well, 95% of the people are probably mad because it's going to be harder to crack.
    BF2 and games are the way which I'm sure its gamespy related which through them thats how players are tracked as in where they are playing for instance through Game-monitor.com and other places.

  19. #19
    Ohh Hell yeah.. Sava700's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Somewhere
    Posts
    24,148
    Quote Originally Posted by Mark View Post
    updated direct X and still crashes, went to reinstall the demo 1 more time, and AVG found a trojan, fixed it but i said the hell with it, i am done trying to play this crap.

    i have read about false positives with AVG, but i ain't taking any chances.

    plus i have read that you can only install the retail game twice before it is locked or some crap, the hell with that ********.
    your very true about the false positives with AVG.. I checked the download's from 3 different places and its all clean, scanned with NOd32, Avast, and Trend Micro and nothing came up so its safe.

    But as for the locking stuff no idea, I'm kinda not sure what your problem with the playing it is though... very odd.

  20. #20
    Elite Member Jim's Avatar
    Join Date
    Oct 2000
    Posts
    13,262
    Quote Originally Posted by Sava700 View Post
    yeah I've heard its pretty decent... but I think Crysis will whip the floor with it!
    Two completely different games.

    Bioshock is more of a survival horror shooter with RPG elements. The game is more about story and atmosphere than online multiplayer (it has none) or run-and-gun gameplay.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •